Alweer een week hier! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu Alweer een week hier! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu

Alweer een week hier!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Hallloooo allemaal,

Ik dacht laat ik weer even een berichtje plaatsen aangezien ik hier alweer een week en een dag ben.
Vrijdag ben ik voor de tweede keer naar stage geweest, het was nu echt wel leuker. De kinderen kwamen al meer naar mij toen en de juf was ook geïnteresseerd en vroeg ook allemaal dingen aan mij.
De kleuters zijn om 11.45 uur klaar, dan worden een aantal kinderen opgehaald, maar er blijven ook nog best wel wat kinderen in de klas zitten. Om 12.15 zijn de groepen 3, 4 en 5 uit en dan worden er weer wat kinderen opgehaald. En om 12.45 uur zijn de groepen 6, 7 en 8 uit en dan zijn alle kinderen opgehaald. Ik denk dat sommige ouders gewoon maar 1x naar school willen komen om dan alle kinderen in 1x op te halen. Om 12.45 uur mag ik dan ook meteen weg, ik stond nog een beetje te draaien in het lokaal maar de juf zei dat ik gewoon weg mocht gaan, oke chill!! In de middag maar weer gewoon keihard gechilled in mijn HANGMAT!! Ik kan mij al aardig aanpassen aan het Surinaamse tempo hier, alles lekker rustig aan doen, want anders heb ik het moeilijk warm... Ik wist niet dat ik zoveel kon zweten, pffff!
Vrijdag avond heb ik lekker pannenkoeken staan bakken voor Jessica, Joyce en Plien! Erg goed gelukt en erug lekker!! We hadden de intentie om nog uit te gaan, maar naar het eten gingen we alle 4 nog even chillen in onze hangmatten... En ja dan kan je het al verwachten, dan val je in slaap. We werden om 01.00 uur wakker, en echt geen zin meer om nog uit te gaan! Dus via de hangmat naar me bed gegaan.
Ik kan hier nog niet echt uitslapen dus was zaterdag weer lekker vroeg wakker. Rond een uur of 10 hebben Joyce en Ik de taxi gepakt naar het naaiatelier waar onze uniformen gemaakt zijn. Helaas was alleen de broek nog klaar, ze hebben hem echt op de groei gemaakt want hij is echt vet groot. Maandag maar weer langs om het bloesje op te halen.
Toen om 11.00 uur met de taxi richting White Beach. Uurtje rijden. Echt een wit strand, zag er echt mooi uit. Gelukkig was er veel water want het schijnt dat er soms ook geen water is... Er stond een hek in het water en dat was ter afscheiding, want daarachter zwommen de piranja's. Lekker de hele middag daar liggen zonnen, en natuurlijk ben ik weer een beetje verbrand :) Toen weer terug, toen we terug kwamen zijn Plien, Jessica en Ik nog op de fiets gesprongen en naar Roopram gereden, daar roti gehaald en thuis opgegeten. 's Avonds nog drankspelletjes gedaan met 7 meiden, heel erg gezellig. En toen naar gingen we naar ZsaZsaSzu. Was wel gezellig maar niet heeeeel leuk! Uiteindelijk half 5 naar bed, eerst nog even tosti's gemaakt, bitterballen en kaassoufflés gebakken.
Vanmorgen naar Fort Zeelandia gegaan want daar kregen we een gratis rondleiding. We wilden de rondleiding om 10.30 uur doen, maar om de een of andere reden ging deze niet door. Beetje jammer want we hadden helemaal zitten haasten, dus toen nog maar even gechilled bij een tentje. Toen de rondleiding van 12.00 uur genomen, het was vet druk en echt megaaa warm. En die man bleef maar lullen, wat een verhalen. Ik vind het leuk hoor, maar door de hitte kon ik gewoon niet goed luisteren, dus ben ik op een gegeven moment maar afgehaakt.
Toen naar huis gefietst, voel ik ineens wat op mijn hoofd zitten dus ik voelen, word ik geprikt door een wesp, AUWWW! Jeetje dat doet pijn zeg! Toen naar Joyce gereden want zij heeft een heel uitzuig zetje voor dit soort dingen. Het ging allemaal niet heel soepel, want op een gegeven moment is mijn velletje eraf gegaan en het bloeden helemaal :( Uiteindelijk gelukt, heb nog wel een klop vinger, maar wees niet bang, het komt wel goed hoor!!
Daarna echt naar huis gegaan en snel het zwembad in gegaan want wat had ik het warm!! Nu beetje chillen en pizza bestellen bij de pizza hut, lekker lekker!!!
Morgen weer vroeg om want dan gewoon weer stage!!

Tot later mensen!!
Vind het trouwens heel leuk al jullie reacties! :)

Xx

  • 13 Oktober 2013 - 23:38

    Joyce:

    Heerlijk om te lezen! Papa op de Ipad en ik op de Laptop en samen lachen om je verhalen. Zo te horen kom je lekker bruin terug en heb je genoeg verhalen die je met je meeneemt naar Nederland. Veel plezier weer deze week! Dikke kus xxx

  • 13 Oktober 2013 - 23:39

    Harry:

    Hey Noukie

    Weer een leuk verslag je hebt weer zat gedaan deze week, en erg gezellig met je huisgenoten
    Máar het echte werkleven gaat morgen toch echt beginnen. Veel succes op school morgen en tot horens
    Xxxxxx papa

  • 14 Oktober 2013 - 00:04

    Jolanda:

    Hoi Anouk,
    Je bent er pas een week, en je hebt toch al heel wat gezien en gedaan.
    Leuk dat je zoveel leuke meiden om je heen hebt, heeeeeel gezellig!!!
    Verander je profielfoto maar met uniform, willen we zien ha ha.
    Veel succes deze week weer!!!
    Liefs xxxmama



  • 14 Oktober 2013 - 00:04

    Jolanda:

    Hoi Anouk,
    Je bent er pas een week, en je hebt toch al heel wat gezien en gedaan.
    Leuk dat je zoveel leuke meiden om je heen hebt, heeeeeel gezellig!!!
    Verander je profielfoto maar met uniform, willen we zien ha ha.
    Veel succes deze week weer!!!
    Liefs xxxmama



  • 14 Oktober 2013 - 22:35

    Isabel:

    Noukert!! Ohh ik ben zo jaloers!! Ik wil ook warmte. Hier komt het met bakken uit de hemel, om te janken gewoon. Smeer je je wel goed in?
    Heel veel succes mer stage en met het chillen, wt een leven!
    Kussies uit NL

  • 15 Oktober 2013 - 12:00

    Karin:

    Haha..... wat klinkt dit allemaal goed zeg...... deze eerste goed indrukken heb je in ieder geval binnen !! K zie je ook al helemaal liggen in je HANGMAT..... En dan te bedenken dat we hier toch een partij pleu.....weer hebben !!!! Ik heb ook je foto's op fb gezien, zie er erg gezellig uit met al die meiden !!!
    Dikke kus, en inderdaad; blijven schrijven he, is heerlijk om te lezenxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Oktober 2013 - 00:03

    Ella:

    Nou zo te lezen heb je het heel vervelend daar, in die warmte en en dan nog chillen in die hangmat.
    Je zou er moe van worden met die werktijden.
    Maar leuk om het allemaal te lezen wat je meemaakt en beleeft.
    Maar maak gauw een foto en laat deze snel zien want we zijn erg benieud naar je uniform.
    Zal best goed staan zo grote broek, is wel handig met die warmte dan plakt die broek niet zo hahaha.
    Nou meid, we genieten van je verhalen erg leuk om te lezen.
    Veel plezier op je verjaardag en vier het op zijn surinaams.
    Dikke kus van ons xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Anouk

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 11841

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 01 September 2014

Wonen en werken in Suriname

05 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Stage in Suriname!

Landen bezocht: