Wat is het hier toch leuk! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu Wat is het hier toch leuk! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu

Wat is het hier toch leuk!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Jongens Jongens, wat is het hier toch leuk!!
Ik heb weer allemaal leuke dingen gedaan de afgelopen tijd en er blijven maar leuke dingen bij komen.
Vorige week vrijdag hebben we weer een super leuk avondje gehad met iedereen in Touche, lekker parbo biertjes gedronken en dansjes gedaan. Zaterdag een lekker rustig chill dagje gehad bij Resort Zin, waar we lekker hebben gezwommen.
Zondag zijn wij wezen Quad rijden, wat echt super tof was. Door de savanne heen scheuren, over bauxiet wegen en door de jungle met grote plassen (jullie hebben waarschijnlijk al wat foto’s op facebook gezien ). Ook heb ik nog even de savanne getrotseerd met de Jeep wat ook een leuke ervaring was! Was echt een hele leuke dag, waar we goed vies van terug kwamen, maar dat hoort er natuurlijk gewoon lekker bij.

Maandag begon natuurlijk weer gewoon de stageweek en dit was ook allemaal wel weer leuk. De kinderen zijn in de ochtend echt schatjes, ze komen naar mij toe gerend en gaan me allemaal knuffelen en roepen ‘daar is juf Anouuuuukk’. Haha erg leuk, maar wanneer je een les geeft, waarbij zij dus moeten luisteren, is het allemaal wat moeilijker voor ze. Ik heb nu besloten dat ik lekker in kleine groepjes met kinderen ga werken, zodat ik niet bezig hoef te zijn met schreeuwen maar de kinderen echt wat kan leren.
Verder zijn we naar het onafhankelijkheidsplein geweest met de kinderen, omdat het maandag 25 november, onafhankelijkheidsdag is. Leuk uitje, maar het leerdoel ontbrak een beetje. Ook nog de verjaardag van mijn Juf gevierd. En dat draait hier voornamelijk om lekker en veel te eten.

Donderdag snel uit stage naar huis gegaan, want om 14.00 uur moesten wij alweer verzamelen om op trip te gaan. Dit keer gingen wij het Blaka Watra adventure doen gecombineerd met Berg en Dal.
Met taxi Brian (onze vaste taxi man) zijn we naar Lelydorp gegaan, waar onze gids Dion op ons stond te wachten. Spullen overgeladen in zijn busje. Daarmee gingen we richting Blaka Watra. Het was een heftige weg, met gaten en stijl omhoog en weer naar beneden, maar het busje kon het allemaal aan hoor. We kwamen aan bovenop een berg, met echt een mooooi uitzicht over de jungle. Er kwam een regenbuitje over, dus even wezen schuilen in het busje. Daarna heeft Dion lekker frietjes en kipnugets voor ons gebakken. Onze slaapplek was binnen handbereik, want we sliepen op de grond. En dit was nou niet de meest comfortabele ondergrond die je kunt bedenken, ik sliep óp mijn hangmat, in plaats van erin. Het was een hele nieuwe ervaring, maar wel super vet om wakker te worden met een uitzicht over de jungle. Broodje pasta om de dag goed te beginnen, daarna door de jungle gereden en wat dieren gezien. Een brulaap, een gordeldier, een luiaard, vogels echt coool! Aangekomen bij de stuwdam waar we over het stuwmeer zijn wezen varen en bij een onbewoond eiland aankwamen, daar even lekker gebaden (zo noemen ze dat hier) ;p Toen onze hangmatten opgehangen tussen de bomen en heerlijk gechilld. Het weer zag er niet zo goed uit en aangezien we niet een afdakje hadden zijn we verplaats naar een ander eiland. Op het volgende eilandje stond een geraamte van een huisje, daar hebben we een zeil overheen gehangen en daar onze hangmatten opgehangen. Dion had al een piranha gevangen en die ging hij klaar maken. Lekker met rijst een tomatensausje erbij en smullen maar, echt heeeel lekker. ’s Avonds nog even de jungle getrotseerd, maar helaas geen dieren gezien. Toe lekker in de hangmat geploft en uitgeslapen dat 9.45 uur, heerlijk. Lekker een broodje ei met spek gegeten, alles opgeruimd en gingen we weer varen. Eerst nog even gevist, en niet op gewone vissen maar op piranha’s. Ik heb er twee gevangen, echt cool, maar die beesten hebben echt enorme scherpe tanden. Toen weer terug gevaren en op naar Berg en Dal. Daar waren we 14.30 uur, eerst even instructies gehad hoe wij van de kabelbaan af moesten gaan, en toen waren we er klaar voor. Het was echt wel leuk om door de jungle van een kabelbaan af te roetsen. Toen weer richting stad gereden, eerst nog even langs de Roopram, om daar roti te eten en toen waren we om 21.00 uur thuis. Snel alles in de wasmachine gegooid, want over een paar uurtjes zitten Jessica en Ik in het vliegtuig naar Curaçao. Ondertussen is het hier nu 02.00 uur en hebben we besloten om maar wakker te blijven, want om 3.15 uur staat Brian weer voor ons klaar om ons naar het vliegveld te brengen.

Op naar een heerlijk weekje, zon, zee, strand, cocktails én met dolfijnen zwemmen. Ohja, we hebben daar ook een auto gehuurd, dus we kunnen lekker Curaçao door crossen 
Jeetje wat een zwaar leven heb ik!

Love my life! <3

Xxx

• 24 November 2013 - 11:27

Elswick:

Ha Anouk,

Wat ontzettend leuk te lezen dat je het zoooo naar je zin hebt daar!!! Geniet maar lekker van je "vakantieweekje"xx

• 24 November 2013 - 13:35

Joyce:

Heel veel plezier op Curacao!!! Leuk verhaal heb je weer geschreven Anouk!

• 24 November 2013 - 16:47

Fred:

Hoi anouk.
    Elke keer lees ik met veel plezier je verhaal ,dat je het zo naar je zin hebt.Veel plezier op Curacao
    En nog vele leuke weken al gaat het toch nog snel.
    verzorg nou tante ella die aan haar been is geholpen en 6 weken niet mag lopen.
    Ze ligt nu thuis in een ziekehuisbed waar je lekker, mee kan spelen omhoog tot het plafon.
    heel veel plezier en kusje oom fred.