Eerste week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Fawaka?

Hier dan eindelijk een berichtje uit het zonnige Suriname, wat is het heerlijk om weer terug te zijn.
Potverdorie ik zit er gewoon alweer één week, wat gaat het snel.
Om te beginnen bedankt voor de vele whatsappjes én sorry dat ik zo traag reageer of zelfs helemaal niet :O

De eerste week was best wel druk.
Vorige week zaterdag natuurlijk aangekomen en daar stond Fred mij op te wachten. Aangekomen bij mijn huis, ziet er goed uittt dacht ik! Er staan twee huizen hier, het 'voor' huis en het 'achter' huis. Ik kwam in het voorhuis en daar zaten nog twee huisgenoten. Koffers gedumpt, spullen meteen opgeruimd en mijn kamertje was al meteen gezellig. (Vlag opgehangen en alle kaarten).
Volgende dag kreeg ik te horen dat ik moest verhuizen naar het achterhuis op 1 oktober. Okéee helemaal goed, dat huis is ook super mooi, grotere kamer, twee ventilatoren én een grote kledingkast.
Zaterdag met Fred meegegaan, wat gegeten en daar geslapen.
Zondag niet heel veel gedaan eigenlijk, nog even uitrusten en rustig aan doen, dikke prima!

Maandag om 8.00 uur moest ik op school zijn voor de eerste vergadering van het jaar. Hele leuke collega's dus dat voelde al meteen goed.
Toen met de vorige leerkracht van groep 3-4 naar de klas gegaan en zij heeft mij alles een beetje laten zien, super fijn.

Dinsdag ben ik ook naar school gegaan om alles een beetje op te ruimen zodat ik zelf ook alles goed weet te vinden.

Woensdag was dan echt de dag dat de kinderen kwamen en 's avonds meteen een ouderavond. Kwart over 7 was ik op school (Fred heeft me gebracht, want toen had ik nog geen fiets). Leuke kids in de klas, 4 in groep 3 en 4 in groep 4, mooi verdeeld dus. Deze dag had ik vooral in het teken gesteld van kennismaken, regels en afspraken bespreken enz.
Om 12.45 uur worden de kinderen opgehaald, ik bleef nog op school om alles voor donderdag voor te bereiden, want toen ging het echte lesgeven beginnen. Ik dacht voor de ouderavond nog even naar huis te gaan maar ik merkte dat ik toch langer aan het werk was dan gedacht dus ben ik gebleven totdat de ouderavond begon (18.00 uur).
De ouderavond ging goed, eerst deed de directrice een algemeen praatje en hebben alle leerkrachten zichzelf even voorgesteld. Vervolgens mochten de ouders met mij mee naar het lokaal waar ik alle methoden klaar had liggen, zodat zij daar even in konden kijken en eventuele vragen konden stellen. Dit verliep allemaal goed. Op school is het gebruikelijk om nummers uit te wisselen zodat er even een appje gestuurd kan worden wanneer een kind verlaat is. Hier was ik dus al goed op voorbereid door briefjes klaar te hebben liggen, zodat ik dit makkelijk aan de ouders kon geven. Uiteindelijk ging ik om 19.00 uur weg, dat was dus best een lang dagje. Vervolgens wat eten gehaald met Fred en naar mijn huis gegaan want ik moest ook nog al mijn spullen verhuizen naar de andere kamer.
Allemaal gelukt en moe maar voldaan gaan slapen, wat een dag!!

Donderdag en Vrijdag om 7.10 uur op school en de eerste kinderen komen rond 7.30 uur binnen lopen en om 7.45 uur beginnen wij dan.Het is nu nog even pittig om in een combi klas te werken omdat groep 3 haast niet zelfstandig kunnen werken. Ik hoop dat dit in de loop der weken beter gaat.

EN ik heb een hele mooie, goede fiets!!! Het is gewoon een nieuwe, met een knal roze slot erbij!! Die heb ik gewoon gekregen van Fred <3, wat een lieverd is het toch ook!! :)

Vrijdag uit school met Fred meteen even inkopen gedaan, zodat ik altijd iets in huis heb om te eten of om te koken! Vervolgens ging Fred naar een bespreking voor allemaal gidsen en heb ik hier de koelkast, vriezer en mijn deel van de voorraadkast schoongemaakt.
Daarna begonnen met koken, het werd een aardappel-bloemkool schotel.
Satish en Fred bleven mee eten dus dat was helemaal gezellig.
Het plan was om naar Touché te gaan, maar ik ben bij Fred thuis in slaap gevallen, echt een Sjaak Afhaak actie maar ik was blijkbaar helemaal kapot van deze eerste, drukke week.

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik achter mijn laptop gekropen met een stapel methoden, want ik moet alles nog inplannen.
Ik moet jaarplanningen maken, weekplanningen en thema's uitwerken én natuurlijk alle lessen goed voorbereiden. Nu kost het allemaal nog veel tijd, maar als ik het allemaal op orde heb gaat het allemaal vast wat sneller.

Voor de rest niet veel doen dit weekend, rustig aan en zoveel mogelijk proberen af te krijgen van mijn TO DO list voor mijn werk... Woohh moet er nog aan wennen om werk te zeggen in plaats van stage! Maarr het is heeeel leuk allemaal!

Ik vermaak mij deze eerste week erg goed en het is heerlijk om gewoon mijn eigen klas te hebben, in een leuk en gezellig huis te wonen én Fred om mij heen te hebben! I'm a lucky girl!!

Voor jullie een fijn weekend én ik zal proberen eerder en sneller op appjes en dergelijke te reageren.

Housewarming vier ik op 25 oktober voor jullie (tevens mijn verjaardag) dus bij deze zijn jullie van harte uitgenodigd op:
Mauriciusstraat 6, Paramaribo, Suriname!!

Misschien tot dan en anders houden wij elkaar op een andere manier op de hoogte!

Xxx Anouk

  • 04 Oktober 2014 - 23:56

    Jolanda Griffioen:

    Heee Anouk,

    Niet alleen juffrouw, maar ook een leuke gezellige schrijfster.
    Klinkt allemaal weer heel leuk.
    Een ding vergeten te vertellen.......Fred heeft jou een nieuwe fiets cadeau gegeven.
    Het is een toppertje.
    Blijf vooral door schrijven schat.
    Dikke xxx

  • 05 Oktober 2014 - 08:05

    Marieke:

    Hoi Anouk!

    Wat super dat je het zo naar je zin hebt! Het zal inderdaad nog wel even wennen zijn de eerste weken school, maar dat heb je zo onder de knie joh! Je gaat vast een heel mooi, leerzaam en bijzonder jaar tegemoet. Het is zo fijn om in Suriname te wonen en te werken! Echt een mooie kans! Ik wil je heel veel plezier toewensen! Geniet er vooral lekker van!
    (wat een uitroeptekens in m'n bericht hahaha). Geeft maar weer aan wat voor fantastisch jaar ik heb gehad! ;-)

    Groetjes Mariekg

  • 05 Oktober 2014 - 19:45

    Tante Ella En Ome Fred:

    Hoi anouk, je bent al helemaal gesetteld lekker hoor.
    Maar je bent al druk bezig, en , elke dag op tijd beginnen.
    wat fijn dat je een fiets hebt gekregen van fred ben je wel
    Lekker mobiel. Nou nichtje veel plezier daar maar dat gaat
    Je ongetwijfeld , lukken.
    veel liefs van ons












Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Anouk

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 11829

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 01 September 2014

Wonen en werken in Suriname

05 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Stage in Suriname!

Landen bezocht: