Wauw Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu Wauw Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu

Wauw Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Oooh ik heb alweer twee weken niets geschreven..

Curaçao, WAUW!! We vlogen lekker vroeg en hadden een goede vlucht gehad. Op de luchthaven moesten we even zoeken naar degene van wie wij de auto hadden gehuurd, maar gelukkig gevonden.
We hadden gerekend op een Kia Picanto, maar ineens was deze omgetoverd tot een Mitsubishi Lancer, een grote witte gezinsauto.
Ik moest even wat papieren invullen en toen was het klaar. Geen uitleg over hoe en wat, het was gewoon prima zo... oké dan gaan we maar opzoek naar ons Bed&Breakfast. Gelukkig was er een kaart in de auto aanwezig en had Jessica een kleine route opgeschreven.
Nouja, uiteindelijk hebben we het gewoon gevonden, zonder tomtom. :)
Echt een leuk Bed&Breakfast, beetje in een hippie stijl aangekleed. Allemaal gekleurde huisjes wat er dus erg gezellig uit zag. We hadden samen een kamer, met een tweepersoons bed wat echt heeeerlijk sliep.
We zijn meteen naar het strand gereden wat nog geen 10 minuten rijden was. Daar lekker bij Cabana Beach gelegen. Bedje gezocht en we zagen dat er nog twee vrij waren... Dit was in het VIP gedeelte en moesten daarom 25 gulden betalen voor de hele dag (normale bedjes waren 5 gulden). Haha, maar dit maakten ons lekker niets uit, want wij hebben daar heerlijk de hele dag genoten, van het weer, de zee (wat was het mooooi) en het strand, genieten!! ´s Avonds hebben wij heerlijk gegeten bij Hemingway op het strand, en er was een buffet. Lekkerrrr, broodjes, lekkere salades, vlees, toetje, heerlijk!

Maandag hebben we weer een chill dagje gehad, en dit keer op Mambo Beach. Daar lekker gezond, gezwommen en gegeten, een lekker broodje carpaccio, jammmieee!! En ´s avonds hebben we echt heeeel lekker gegeten bij de Rib factory. We hebben dik een half uur gereden, verkeerd weggetje genomen, maarrr we hadden het gevonden..

Dinsdag zijn we om 6.45 uur de auto ingestapt, want onze mede bewoner in het Bed&Breakfast zei dat het heel erg druk is in de ochtend om over de grote brug heen te gaan. Noujaa dat was dus niet het geval. We waren in een uurtje bij Westpunt, dus lagen om 8.00 uur op het strand. Er was natuurlijk nog niemand, erg leuk, mooi uitzicht enz.. Er kwam even een buitje over ons heen, dus wij weer de auto in gestapt en doorgereden naar de volgende strandjes/baaitjes. Op een gegeven moment lagen we bij een hele leuke baai, kwamen er ineens wilde dolfijnen voorbij zwemmen (nu moeten jullie niet denken dat ze vet dichtbij kwamen hoor, maar ik zag ze wel) Daar gingen we even lekker lunchen, kwamen wij ineens tot de ontdekking dat er een stuk of 20 leguanen achter ons zaten, en het erg interessant vonden dat wij aan het eten waren. Dus wij met de voetjes omhoog en uiteindelijk maar aan de bar verder gegeten.

Woensdag zijn we naar Klein Curaçao geweest. Om 6.45 uur moesten we verzamelen bij de boot. Kleine 2 uur varen en toen waren we er. Oke dit was echt een WAUW WAUW WAUW WAUW moment!! Die zee was zoooo moooi blauw, het leek wel zo lichtblauw als in een zwembad, maar ook allemaal verschillende kleuren blauw. Er stond daar een lekker ontbijtje op ons te wachten en daarna lekker wezen zonnen. Natuurlijk gesnorkeld, waar we vet mooie vissen hebben gezien én schildpadden, super tof!! Ook nog een ritje op de banaan gedaan, en een heerlijke barbecue op het strand gehad. Wat een lekker dag, en zoooo moooi!! ’s Avonds zijn we naar Club Cabana geweest waar een leuk feestje gaande was.

Donderdag hebben we weer gechilled op het strand en dit keer bij Papagayo, super luxe. ’s Avonds weer een feestje in Bermuda, helemaal leuk!

Vrijdag was dan de dag dat we met DOLFIJNEN hebben gezwommen. Ik keek hier al de hele week naar uit. Om 8.00 uur moesten wij er zijn en Sanne en Elvira waren er ook (vriendinnen uit Suriname). Allemaal instructies en filmpjes gehad, en toen mochten wij dan toch echt zelf het water in mét de dolfijnen. Wij hadden 2 dolfijnen met 6 personen. We moesten onze handen op onze borst houden en een beetje met de benen trappelen, dan kwamen de dolfijnen van zelf naar je toe. En dat gebeurde ook, je mocht de dolfijnen aaien enzz. En ik heb ze gekust, zij hebben mij gekust, ik heb ze vastgehouden aan de vinnen, ze hebben mij uit het water getrokken. Ik kan het gewoon niet zo goed beschrijven, maar het was allemaal zoooo coool!

Zaterdag hebben we nog gechilled op het strand en om 18.30 uur hadden we weer op het vliegveld afgesproken om de auto in te leveren. Dit was nog een gedoetje, want onze kenteken plaat was gesloten en eigenlijk moesten wij daar 100 USD voor betalen. Dit hebben wij natuurlijk niet gedaan want, wat kunnen wij eraan doen. Nog wat geld gegeven voor de benzine en toen weg.
Wilde we door de douane moesten we eerst nog lang een loketje waar ze ons natuurlijk ook nog wat geld hebben afgetroggeld. Het was een één of andere tax die we moesten betalen… Dat gedaan en toen 2 uur wachten totdat we konden gaan vliegen.
Vlucht was weer prima gegaan, we hebben zowat gerend over het platform zodat we als eerste door de douane konden (want daar moet je altijd heel lang wachten), dus we waren er als eerste door. Onze koffers kwamen ook lekker snel, dus we konden zo doorlopen. Brian stond al op ons te wachten met de taxi dus dat was fijn.

Hij had een boodschap van Plien, hij moest ons thuis afzetten en op ons wachten, want we moesten douchen omkleden en door naar de GreenFever Party is Asia de SU. Dat vonden wij wel een goed idee, dus we hebben snel onze koffer open getrokken, we hebben ons omgekleed en binnen 10 minuten zaten we weer in de taxi om door te gaan naar het feestje (02.00 uur). Echt een hele leuke avond gehad in Asia en iedereen was verrast dat we nog gekomen waren. En wat zijn jullie bruinnn kregen we te horen ;p
Zondag lekker uitgebrakt en mijn koffer uitgepakt en alles maar meteen gaan wassen (ja mam, je kan trots op me zij).

Maandag begon de stageweek gewoon weer. Het was fijn om te merken dat de kinderen mij gemist hadden. Juffff Anoukkkk, waar was je gebleven? Je bent echt wekennnn weg geweest, haha.
Deze week dus 5 dagen stage gelopen omdat ik weer een dagje van Curaçao moest inhalen.
Vrijdag zijn we met 12 meiden uiteten geweest bij Zus&Zo, echt heerlijk gegeten. Daarna zijn we met een grote groep door de stad gereden in een Partybus. Keiharde muziek, en een uur lang drinken drinken drinken!! Toen heeft de partybus ons afgezet bij Touché. Daar ook een ontzettende leuke avond gehad met Barbara, Jessica, Satish, Sanne en nog veel meer.

Zaterdag zijn we om half 10 vertrokken richting de Colakreek. Ik was nogal brak, dus heb een uur in de taxi geslapen. Bij de Colakreek lekker gezwommen en natuurlijk weer even bij geslapen.
’s Avonds gingen we naar het Heineken Evenement wat echt groots zal gaan worden…
We konden een gratis bus nemen vanaf de Maretraite Mall, maar toen wij daar kwamen stonden we met z’n drieën, later kwamen er nog 4 mensen bij. Maar de bus ging pas rijden als er 20 mensen in zaten. Dus toen hebben we met z’n 7en een taxi gepakt! Helemaal gezellig!
We stonden op de gastenlijst want onze huisgenoot had dat even geregeld met Lucien Foort, dus weer 50 SRD bespaart. Komen we daar aan, is het nog hartstikke rustig, niet normaaaaal!
Maar goed, wij hebben er zelf maar een feestje van gemaakt, met veel Heineken biertjes, I LIKE!
We waren om 5.15 uur thuis, nog even tosti’s gemaakt en om 6.00 uur slapen. Gelukkig lekker uitgeslapen tot 12.30 uur. Voor de rest een heerlijk dagje gehad rond het zwembad en dan toch nog wel wat voor school gedaan.

Deze week is alweer op de helft. Vanavond gaan we een dobbelspel spelen, voor Sinterklaas nog. We moesten een leuk, stom en lekker cadeau kopen. Ik heb het allemaal gevonden, dus ben erg benieuwd.

Morgen laatste dagje stage en dan gaan we donderdag maar weer een keer op trip :D
Dit keer ga ik 4 dagen naar Blanche Marie (hele mooie watervallen) en Avanavero. De jungle in, slapen in mijn hangmat, en wilde dieren spotten, ZIN IN! Dan gaat volgende week al mijn laatste stageweek in, van dinsdag tot en met vrijdag! Wat gaat de tijd toch snel! En ik wil nog helemaal niet naar huis…

Het was weer een lang verslag, maar ik had natuurlijk ook een tijd niet geschreven. Ik kom er achter dat ik wel heel vaak, heeeerlijk, zoooo moooi, chillen, jammie, wauw en lekkerrr heb geschreven in dit verslag. Maar dit alles komt, omdat ik hier zoo ontzettend aan het genieten ben en mij op veel momenten echt intens gelukkig voel!!

Love you all!

Liefs uit Paramaribo.

• 11 December 2013 - 22:03

Joyce:

Leuk om weer een verhaal van je te lezen en veel plezier met Sinterklaas!!!

• 12 December 2013 - 00:31

Ella:

Nou nichtje, je hebt altijd wel hele leuke verhalen te vertelllen.
    Maar superleuk om te lezen.
    Tja dat je nog aan je stage toekomt hahaha.
    We vindn he superleuk om te lezen wat jij allemaal onderneemt, en je hebt elemaal gelijk.
    Je bent er nu toch, dus genieten en chillen.
    En dat weer is toch ook wel fijn.
    Nou meid genie er nog even van.
    Liefs van de vivietjes