Chill weekje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu Chill weekje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu

Chill weekje!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Na een super vet weekend Apiapaati, had ik dinsdag toch wat opstart problemen om richting stage te komen. Dan zal je denken, je bent toch een weekend weg geweest? Dat klopt, maar dat betekent dus niet uitslapen en dagen lang chillen, was gewoon vroeg opstaan en actieve dingen ondernemen..
Dus ben de stageweek weer goed doorgekomen, en was vrijdag ook gegaan, omdat ik er maandag dus niet was.
Het was eigenlijk een lekker rustig weekje, het weer was echt niet fantastisch afgelopen week, veel maar dan ook echt veeeel regen, waar ik natuurlijk niet blij van word, maargoeeeed.
Vrijdag lekker wezen stappen in Touche met een hele groep meiden, echt super gezellig. Lekker gek staan dansen met Plien en lekker Parbo biertjes gedronken :) Na het stappen nog even een bittergarnituurtje in onze 'frituurpan' (pannetje met olie) gegooid en vervolgens lekker gaan slapen!
Zaterdag ochtend gingen Raquel, Laura, Plien en Ik naar de vlindertuin in Lelydorp. We gingen eerst naar Raquel en Laura fietsen en precies op dat moment begint het keihard te regenen, we waren echt doorweeeekt! :( Toen zijn wij naar de bussen gefietst, jaja we hebben gebruik gemaakt van de bussen hier in Paramaribo. We moesten de bus PL hebben (Paramaribo-Lelydorp). De kosten, voor bijna een uur in de bus, was 1.60 SRD (€0,40). In Lelydorp uitgestapt en toen werd ik zowat aangevallen door taxi-mannen, 'Naar de vlindertuin, mijn auto staat daar' Ja dat is leuk dat hij daar staat maar ik heb geen taxi nodig.
Even bij de Roopram een roti rol gehaald en toen werden we opgehaald door een collega van Laura. Toen zijn wij met z'n 5en naar de vlindertuin gereden. Ik had in gedachten, en tuin en daar zijn allemaal verschillende vlinders in te zien waren, daar loop ik even een rondje en dan is het goed, haha. Maar we kregen echt een uitgebreide rondleiding, van de eitjes, tot rupsjes, coconnetjes, tot vlinders, we hebben alles gehoord, vastgehouden en gezien. Echt heeeel interessant allemaal, wist niet dat er zoveel over de vlinder te vertellen was. Ondertussen heb ik nog even wat schildpadden vastgehouden, slangen en ratten gezien.
Op het eind liepen we dan door de 'vlindertuin' zoals ik het in mijn gedachten had. Echt leuke dag gehad! 's Avonds lekker gechilled, we waren van plan om naar Asia te gaan om te stappen, maar waren te moe dus lekker in mijn hangmat gehangen en gechilled/geslapen.
Zondag was weer een regenachtige dag en heb ik 'lekker' achter mijn laptoppie gezeten en het een en ander aan school gedaan.
En 's avonds zijn we met z'n 6en uiteten geweest bij Fort Zeelandia, echt luxe was het. Ik had een heerlijk stuk tonijn en die had ik gedeeld met Plien want zij had snoek. Heeeerlijk gegeten met amuse, hoofdgerecht, en toetje en dat alles voor €25.

Deze week is beetje chillen, stage, aan school werken.
Vanavond gaan we een proefles kickboksen doen, dus ik ben erg benieuwd! En het weekend zijn wij van plan om een quad tocht te doen, even afwachten of het allemaal gaat lukken.

Tot later guys!
Hoe is het daar in het zonnige Nederland? Hoor ook graag hoe het met jullie allemaal gaat!

Liefs uit.. Paramaribo :)

  • 12 November 2013 - 20:33

    Brenda:

    Hoi Anoukje,

    wat fijn om te horen dat Nederland je toch niet helemaal in de steek laat met een goede plensbui op je knar^^ Klinkt als een heerlijk prima weekje zo! even rustig aan na zo'n heftig weekend. Echt leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar:)

    Ennu hier is het niet zo zonnig hoor..;)
    Verder gaat hier alles goed! Super druk..maar dat is niets nieuws. Nee nee je mist hier niks, ga jij nog maar lekker met je gat genieten in het zonnige Suriname! nog even en dan mag je naar Curacao! heel gaaf:)

    Liefs en een knuff
    Bren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Anouk

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 11814

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 01 September 2014

Wonen en werken in Suriname

05 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Stage in Suriname!

Landen bezocht: