Jarig in Suriname en mijn eerste trip! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu Jarig in Suriname en mijn eerste trip! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu

Jarig in Suriname en mijn eerste trip!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Hee allemaal!

Vrijdag was ik jarig en wilde mijn 22ste verjaardag hier op donderdagavond gaan vieren, omdat eigenlijk mama en Thea vrijdag zouden komen. Helaas is dat niet door gegaan, maar mijn verjaardagsfeestje wel :)
Ik had een aantal mensen uitgenodigd om 22.00 uur die ik hier al heb leren kennen, om daarna met z'n alle uit te gaan.
Maar op een gegeven moment zegt Jessica, Anouk je moet je nu even gaan omkleden, oh en je mag je spullen nog wel opruimen hoor. Dus ik dacht okeee, wat gaat er gebeuren.
Ineens werden we opgehaald door de taxi en daar waren Joyce en Astrid ook. Ze hebben mij meegenomen als verrassing naar Mi Rosso, een gezellig restaurant waar je heel erg lekker kan eten.
Toen we thuis kwamen, hingen er allemaal ballonnen aan het hek en hoorde ik al verjaardagsliedjes. Ik deed het hek open en daar stonden al allemaal mensen, echt super leuk! Alles was versierd met ballonnen en toetertjes, ik was echt enorm verrast, want ik had helemaal niets door gehad dat ze een surprise party aan het regelen waren :) Een aantal dagen voor ik jarig was, had ik dat gevoel nog totaaaal niet! Maar deze avond voelde ik mij echt heel erg jarig, en super leuk dat iedereen er ook was! We hadden ook nog een heerlijke taart, drankjes en chippen erbij. Om 12 uur een champagne open gemaakt die ik had gekregen, en een heel leuk I <3 SU topje gekregen. Om 00.15 uur zaten we met zijn 9en in de taxi naar Havana. Daar ook nog een leuke avond gehad en om half 4 ging ik richting mijn bedje.
Vrijdag (mijn echte verjaardagsdag) was ik voornamelijk brak en deed ik lekker rustig aan, en heb ik heerlijk gechilled, JA weer in mijn hangmat, en lekker gezwommen. Heel bijzonder om een keer mijn verjaardag te vieren met 30 graden, genieten!

Niet te laat naar bed, want zaterdag zal ik horen of mama en Thea mee waren gekomen met her vliegtuig (wat helaas weer niet gelukt was, teveel voor hun). Dus toen nog besloten om mee op trip te gaan.

Om 7.45 uur moesten we verzamelen bij 't Vat. Wamt we gingen met een groep van 30 mensen naar Nickerie en Bigi Pan.
Na een lange busreis van 6 uur met verschillende tussenstops in Wageningen, Groningen en Coronie waren we in Nickerie. Daar roti gegeten en nog een tempel binnen geweest. Toen verder gereden naar de bootjes die ons naar Bigi Pan ging brengen. Alle spullen mee en daar gingen we. Op een gegeven moment moesten we het bootje over een helling heem trekken (de actiefoto komt binnenkort op Facebook ;p) en we konden weer verder. We kwamen aan bij een huisje midden op het water en dat was onze slaapplek voor die nacht. Hangmatten opgehangen, wat gegeten en na het eten kaaimannen gespot. En gevonden, EN vastgehouden, ook die foto's volgen! Helaas was de groep nogal groot en waren deze mensen het niet gewend om met andere rekening te houden. De muziek bleef keihard aan staan tot een uur of 3 en om 6 uur kwam er een jongen vloekend binnen rennen omdat hij zo ontzettend gestoken was door alle muggen (logisch want hij had geen klamboe). Kort nachtje dus. Na het ontbijt zijn we weer gaan varen en hebben we allemaal mooie vogels gezien. Toen een 'modderbad' genomen, wat dus eigenlijk gewoon in het water was en waar je de modder van de grond moest pakken, maar goed het idee was er. Na een korte nacht en de niet zo leuke groep mensen waren we er wel klaar mee. Om 13.00 uur gingen we weer terug varen. Weer 4,5 uur in de bus om 19.30 uur dan lekker thuis. Een heerlijke douche genomen, want die was daar niet aanwezig. Lekker een broodje hamburger gegeten en nu nog even relaxen en zo toch maar slapen, want morgen weer vroeg op voor stage, het is dan alweer maandag, wat gaat het weekend snel voorbij!

Foto's volgen snel op Facebook!

Dikke kus!

  • 28 Oktober 2013 - 23:28

    Ella:

    Hoi lieve Anouk, ja dat is best wel lekker om in die warmte je verjaardag te vieren.
    Ik hoop dat je onze kaart nog gehad hebt, en voor je verjaardag natuurlijk.
    Jammer dat het niet gelukt is van mama en thea maar wie weet nog dat het nog wel gaat lukken.
    Leuk he zo groepsuitje gezellig met zijn allen.
    Lekkker in de bus hangen en zo.
    Hoe is je outfit van school geworden? wacht op de foto;s
    Veel liefs van de vivietjes

  • 29 Oktober 2013 - 00:31

    Anouk:

    Hee familie!
    Helaas heb ik jullie kaart (nog) niet ontvangen. Ik heb hier ook nog nooit een postbode zien lopen, maar wie weet komt hij nog een keer aan. Inderdaad jammer van mama en Thea, ben benieuwd of het nog gaat lukken. Ik heb al best wat foto's op facebook gezet, misschien kunnen jullie die via Denise bekijken :)
    Liefs, xx Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Anouk

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 11811

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 01 September 2014

Wonen en werken in Suriname

05 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Stage in Suriname!

Landen bezocht: