Dagje door Paramaribo lopen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu Dagje door Paramaribo lopen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu

Dagje door Paramaribo lopen..

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Vandaag was een erg leuk dagje! Ik werd om half 8 wakker, lekker rustig aan gedaan en toen buiten gaan zitten met een tijdschrift en weer wat in mijn dagboekje geschreven.
Aangezien ik nog geen boodschappen had gedaan, bestond mijn ontbijt uit sultana en een glas water. Gek genoeg had ik daar voldoende aan.

Ik had met Joyce (meisje van school, waarmee ik op dezelfde basisschool stage ga lopen) om 11.00 uur afgesproken bij de Hollandse bakker, was een groot bord dus ik kon er niet omheen. Tijdens het lopen werd ik al een aantal keer aangesproken en een soort van nagefloten, ik moet er nog erg aan wennen om daar niet op te reageren, maar ik doe mijn best ;p
Joyce 'gevonden' en toen zijn we lekker door Paramaribo gelopen, even wat water gekocht want pff wat is het heet! (Ik klaag niet hoor, het is gewoon even wennen). Lekker wat gedronken bij hotel Torarica, wat er super mooi uitzag!! Na even uitgerust te zijn en weer een beetje op temperatuur gekomen te zijn, gingen we weer verder lopen.
Nouja verder, na ongeveer 10 stappen zagen we alweer een ander leuk tentje ' 't Vat', dus hadden we besloten daar maar weer 'even' (lees 3 uur) te gaan zitten. Een lekkere omelet gegeten met ham/kaas en gezellig wat gedronken. Om half 4 stapten we weer op en zijn we verder gelopen, langs de Suriname rivier, ziet er super uit, helemaal met het zonnetje erbij, echt een vakantie gevoel. Tussendoor weer een watertje gekocht wat je hier al hebt voor 2 Surinaamse Dollar (SRD) (±€0,50).
We zijn door allerlei straten gelopen wat er leuk uitzag, alleen de meeste winkels waren dicht omdat het zondag is.
In de verte zagen wij de grote gele M al, dus besloten daar een lekkere, verkoelende, milkshake te halen! Weer even pauze dus, we passen ons al goed aan! :)
Toen zijn we richting huis gelopen, eerst nog even langs een supermarkt waar ik mijn avondeten (noodels met kip) en mijn ontbijt voor morgen heb gehaald. Het was al tegen 6en en voor 7 uur moet je echt wel thuis zijn, want dan is het donker en is het niet meer echt veilig om over straat te lopen.. Dat merkte wij al snel genoeg, want een auto ging al naast ons rijden of wij niet heel toevallig een lift wilden. Niet omkijken, niet reageren maar gewoon voor je kijken en doorlopen.. Dat werkte goed want ze reden door!!
Bij het bord van de Hollandse bakker gingen wij ieder een andere kant op. Ik liep niet helemaal alleen, want een straathond had besloten om 'gezellig' met mij mee te lopen, later kwam er nog eens 3 om het hoekje kijken en liepen ook nog mee! haha!

Thuis aangekomen, slot van het hek gehaald, hangslot er weer om gedaan en lekker mijn noodels klaar gemaakt.
Nog even met het thuisfront geskyped om ze weer op de hoogte te brengen van mijn dag en nu nog even chillen op mijn kamer!

Morgen komt Joyce hierheen en gaan we met mijn huisgenoot een fiets huren. Voor de rest lekker chillen, genieten van de zon en af en toe een plonsje nemen in ons zwembad :) Dinsdag om 7.30 uur kunnen wij ons melden bij Juf Sheikkariem op Richenel Slooteschool en dan gaan we wel zien wat ze van ons verwachten en in welke groep we terecht komen.


Ik heb het hier nu al helemaal naar mijn zin!! :)

Liefs, Anouk

En tot de volgende update!!

  • 07 Oktober 2013 - 09:01

    Marchje Hogeveen:

    Wauw, Anouk, wat beschrijf je dat allemaal mooi! Succes vandaag! Hoe is het eigenlijk met de taal daar? Kun je echt gewoon nederlands praten? Liefs!

  • 07 Oktober 2013 - 09:31

    Leonie:

    ANOUKIE!!!

    Jeetje al twee reisverslagen, lekker bezig!!! Ik vind het in ieder geval super om te lezen dus blijf maar lekker veel schrijven. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! En wat ben ik jaloers dat je daar lekker in de zon zit haha
    spreeeeeek je xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 Oktober 2013 - 11:57

    Tamara Couperus:

    Lieve Anouk, wat super gaaf dat je in Suriname zit! Heel veel succes met je stage. En vooral genieten!!! Liefs Tamara

  • 07 Oktober 2013 - 17:50

    Sanne:

    Annnnnieeee, klinkt goed! Ben ook erg onder de indruk van de naam die de juf heeft...

    xxx

  • 07 Oktober 2013 - 21:45

    Vivietjes:

    Hoi Anouk, zo te lezen heb je, je goed aangepast van terrasje naar terrasje.
    Heel vervelend die warmte.
    Fijn dat je het al naar je zin hebt dus dat gaat goed komen met jou.
    Hoop dat je appt. ook leuk is en we zullen misschien nog wel foto's zien van jou daar in parimaribo.
    Harstikke leuk, dat je al zo enthousiast bent, zet hem op dinsdag en we lezen het volgende reisverslag weer.

    Lieve groetjes de vivietjes en een dikke knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Anouk

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 11820

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 01 September 2014

Wonen en werken in Suriname

05 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Stage in Suriname!

Landen bezocht: