Vertrek Nederland, Aankomst Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu Vertrek Nederland, Aankomst Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Griffioen - WaarBenJij.nu

Vertrek Nederland, Aankomst Suriname

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Hoooi Lieve mensen,

Hier dan mijn eerste bericht uit SURINAME.

Vanmorgen ging om 7.00 uur de wekker, vandaag is de dag dat het echt gaat gebeuren.. De zenuwen zitten lekker in mijn buik te borrelen maar ik heb er zin in.
Vroeg in de ochtend kwam Isabel mij thuis nog even gedag zeggen :)
Toen om 8.15 uur richting Schiphol, in de auto met papa, mama, Joyce en Leonie!!
Koffers ingecheckt en toen ik terug kwam bestond het afscheidscomité ineens uit heel veel mensen (Tante Karin, Maud, Oma, Ome Fred, Tante Ella, Sanne). Nog wat met zijn alle gedronken in het panorama restaurant en daar kwamen Elles en Ilse ook nog ineens aangelopen, die had ik niet zien aankomen, en tante Birgitte was er ook, super leuk!
Het moment was aangebroken, ik moest richting de gate...
Iedereen gedag gezegd, een flink aantal traantjes gelaten, maar toen ben ik toch echt gegaan.
Snel naar Gate F5 gelopen waar al een enorme lange rij stond. Een oudere Surinaamse man begon al lekker tegen mij aan te kletsen, dat zorgde lekker voor afleiding :)
Spullen afgegeven, handjes in de lucht, fouilleren maar en meteen het vliegtuig in. Ik zat lekker aan het gangpad en naast leuk Surinaams meisje die zich meteen aan mij voorstelde. :)
De vlucht was helemaal prima, 4 films gekeken, zo nu en dan wat eten/drinken en een klein dutje gedaan en toen waren die 9 uur zo om.
Ik kwam om 15.45 uur (Surinaamse tijd) aan en rond 16.45 uur was ik door de paspoort controle heen, duurde langggg
Toen nog een tijdje om mijn koffers gewacht en door naar de uitgang.
Helaas zag ik niemand met een bordje 'Anouk Griffioen' staan, dus werd ik al meerdere malen door taxi chauffeurs aangesproken.
Nog een man vroeg het en ik zei dat ik werd opgehaald als het goed is, en ja hoor, ik stond daar op de lijst en ik werd met de taxi naar Toscastraat 34 gereden.
Het was nog een ruim uurtje van Vliegveld Zanderij naar Paramaribo.
Ik heb mijn ogen uit gekeken tijdens de taxi rit. Super veel verschillende soorten huisjes, klein groot, vervallen.. Bijzonder om allemaal te zien en zo een eerste indruk te krijgen van Suriname.

Aangekomen bij de Toscastraat stond een huisgenoot mij op te wachten. Het ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit. Er staan picknicktafels, er hangen hangmatten én we hebben een zwembad!! :)
Allemaal niet verkeerd dus. Leuk kamertje, waar ik lekker al mijn spulletjes heb uitgestald!
We zijn nu nog met zijn 3en in het huis maar er komen deze maand nog veel nieuwe mensen bij!!

Morgen ga ik denk ik maar even de buurt verkennen, fietsje huren en kijken waar mijn stageschool is! Ik denk dat ik mij hier de komende 3 maanden wel goed ga vermaken.
Ik houd jullie op de hoogte!!

Heel veel liefs,

Anouk

  • 06 Oktober 2013 - 03:45

    Martin Van Ekeren:

    Hee Columbus,

    Goede eerste indruk zo te lezen, leuk joh.

    Veel plezier.

    Groetjes Martin

  • 06 Oktober 2013 - 05:20

    Miranda:

    Hoi Anouk,

    Leuk dat je een eindverslag of eerder verwegverslag bijhoudt.
    Het klinkt nu al helemaal leuk en mooi daar.

    Wat heerlijk dat er nog zoveel waren die je uit kwamen zwaaien.

    Maak er een mooie tijd van.

    Groetjes uit Kortenhoef
    Miranda xx


  • 06 Oktober 2013 - 07:43

    Lisette:

    Tjakka! Je eerste nacht zit erop! Je bent er nu gewoon! Waarschijnlijk 20 muggenbulten rijker maar dat is je welkomstcomité.

    Geniet ervan!!! Xx Liset

  • 06 Oktober 2013 - 11:06

    Jolanda:

    Hoi lieverd,
    Zo je eerste verslag staat er al op.
    Vannacht onze tijd elkaar via skype gesproken, goed om
    te horen dat de vlucht goed is gegaan.
    En ook heeeel fijn om je stern te horen, jij al genietend van de tu
    Nu lekker op je gemak alles verkennen, helemaal leuk.
    Geniet ervan!!!!
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag wat je daar ziet en beleefd.
    Heel veeeeel liefs xxxxxx mama

  • 06 Oktober 2013 - 13:50

    Joyce:

    Zusje!!!! Super leuk al! Ben benieuwd wat voor indrukken je de komende tijd gaat opdoen. Geniet ervan en blijf maar lekker schrijven!

    xxx Liefs

  • 06 Oktober 2013 - 14:03

    Harry Griffioen:

    Hooooooiiiii Lieverd,

    Heerlijk om je vannacht zo enthousiast te horen op Skype, het klinkt allemaal goed, en een leuk
    huis zo te horen, en straks met leuke huisgenoten een super tijd mee maken. Maar ook wel leuk om
    zo de buurt te verkennen op de fiets. Hou ons maar op de hoogte, en ik kijk uit naar de eerste foto´s

    dikkke kusssss papa

  • 06 Oktober 2013 - 19:02

    Karin :

    Hey Noekkie.... leukkkk allemaal te lezen... k was al blij met je app. Hier alles weer gewoon rustig hoor, stiekem wel een beetje jaloers op je hoor.... Maar ja alle leeftijden hebben hun leuke kanten he!!! Geniet van alles en iedereen succes, morgen naar school Toi toi en xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Anouk

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 11812

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 01 September 2014

Wonen en werken in Suriname

05 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Stage in Suriname!

Landen bezocht: